واژهنامه
تلاش برای تبلیغات , تعاریف و علایم اختصاری ما میدانیم که شما چه احساسی دارید و ما اینجا هستیم.
اگر شما یک صفحه در این هفته تبلیغ کنید ، این اصطلاحات تبلیغاتی را در نظر بگیرید و مدیران و همکاران تان را با درک خود از یک DSP در مقابل خودتان تحتتاثیر قرار دهید . سپاه صحابه پاکستان در مقابل . یک dmp .
تکمیل آگهی
یک رویداد تکمیل تبلیغ وقتی رخ میدهد که یک آگهی ویدئویی تا انتها پخش میشود .
تبلیغ تبلیغاتی
تقلب زمانی است که یک شرکت به طور آگاهانه تبلیغ میکند که هیچکس در واقع راهی برای هدایت " دیدگاهها " و درآمد نمیبیند . به عنوان مثال , یک وب سایت میتواند از رباتها برای نوسازی خودکار صفحات خود استفاده کند تا تعداد زیادی از دیدگاهها را ثبت کند و به عنوان منبع فهرست موجودی در مبادلات تبلیغاتی جذاب به نظر برسد .




شبکه تبلیغاتی
شرکتی که وب سایتها را به تبلیغات برای فروش متصل میکند , سپس آنها را برای خرید تبلیغ میکند .
کارگزار تبلیغاتی
شرکتی که تکنولوژی آنها یک آگهی را به وب سایت میفرستد و درباره چگونگی انجام آن گزارش میدهد .
تکنولوژی تبلیغاتی
تکنولوژی تبلیغاتی , مخفف تکنولوژی تبلیغاتی , به همه فناوریها , نرمافزارها و خدمات استفادهشده برای تحویل , کنترل و هدفگیری تبلیغات آنلاین اشاره دارد .
میز تجاری آژانس
یک میز تجاری آژانس یک تیم در یک بنگاه تبلیغاتی است که خرید آنلاین رسانهای را به عنوان یک خدمت مدیریتشده انجام میدهد .
گسترش مخاطبان
گسترش مخاطبان فرآیندی است که در تکنولوژی تبلیغاتی مورد استفاده قرار میگیرد که تلاش میکند اندازه مخاطبان هدف را توسعه دهد در حالی که مربوط بودن و بیشینهسازی تعامل را تضمین میکند . فرآیند گسترش , بخش مشخصی از مخاطبان را به خود اختصاص میدهد و مشخصات مشترک مختلفی را که میتوانند برای هدف قرار دادن افرادی که شباهتهایی با یکدیگر دارند مورد استفاده قرار گیرند . روشهای ترویج مخاطب نیز گاهی اوقات " مدلسازی " نامیده میشوند .
هدفگذاری رفتاری
هدفگذاری رفتاری تکنیکی است که توسط تبلیغ کنندگان و ناشران برای استفاده از رفتار مرور وب قبلی کاربر وب برای سفارشی کردن انواع آگهیهای دریافتی استفاده میشود . هدفگیری رفتاری به طور کلی میتواند به عنوان هدف یابی رفتاری در محل یا هدفگذاری رفتاری شبکه طبقهبندی شود , بسته به این که ردیابی بر روی یک وب سایت یا دامنه یا در یک شبکه از وب سایتها مستقر باشد .
بات
یک برنامه نرمافزاری که وظایف خودکار را اجرا میکند - معمولا ً این کار هم ساده است و هم ساختاری تکراری - بر روی اینترنت به طور معمول با نرخ بسیار بالاتری نسبت به یک انسان ممکن است .
بلند کردن برند
افزایش در اندازههای اثربخشی ( یادآوری پیام ) بین پاسخ دهندگان که آگهی را مشاهده نکردند و آنهایی که انجام دادند را مشاهده نکردند .
تلویزیون متصل
تلویزیون متصل به هر تلویزیون اشاره دارد که میتواند به اینترنت متصل باشد و به محتوای دسترسی فراتر از آنچه از طریق ارائه نرمال از یک ارایهدهنده سرویس موجود است , متصل باشد . برای جزئیات بیشتر بخوانید . کمپین تبلیغاتی
هدفگیری زمینهای
نوعی تبلیغات هدفمند برای تبلیغات ظاهر شده در وب سایتها , مرورگرهای موبایل یا دیگر دستگاههای پشتیبانی تبلیغ . تبلیغات خودشان انتخاب میشوند و براساس هویت کاربر و محتوای نمایشدادهشده توسط سیستمهای خودکار استفاده میشوند .
cpc ( هزینه هر کلیک )
cpc مخفف هزینه هر کلیک است . این قیمت پرداختشده توسط یک آگهی برای یک ناشر برای یک کلیک در آگهی است که مصرفکننده را به مقصد مورد نظر خود میرساند .
هزینه هر نمای تکمیلشده ; قیمت پرداختشده توسط یک آگهی برای ناشر زمانی که یک ویدئو از طریق تکمیل بررسی شدهاست .
cpe ( هزینه هر نامزدی )
با استراتژی قیمت cpe , برداشتها رایگان هستند و تبلیغ کنندگان تنها زمانی پرداخت میکنند که کاربران به طور فعال با تبلیغات تعامل داشته باشند ( یعنی کلیک کنید , تماشا کنید , غلت بزنید ) .
cpi ( هزینه در هر نصب )
cpi , یا هزینه هر نصب , یک روش تبلیغاتی است که هر بار برنامه آنها دانلود میشود .
cpm ( هزینه در هر هزار )
با استراتژی قیمت دهی cpm , تبلیغ کنندگان براساس تعداد تاثیراتی که آگهی شما دریافت میکند , میپردازند .
cpv ( هزینه در هر نمای )
یک روش مناقصه که در آن هر بار که ویدئوی شما پخش میشود میپردازد .
تکنولوژی کانال و یا رسانههایی که در سراسر قالبهای چندگانه و در چندین دستگاه کاربرد دارند . این تفاوت با " دستگاه صلیب " متفاوت است , که به جای فرمت های چندگانه درون وسایل , تنها به کاربرد چند دستگاه اشاره دارد .
CTR ( کلیک - از طریق نرخ )
CTR معیاری است که تعداد کلیک بر روی آگهی شما را اندازهگیری میکند .
سکوی مدیریت داده ( dmp )
سکوی مدیریت داده ؛ یک " انباره داده " برای خانه و مدیریت شناسههای کوکی و تولید بخشهای مخاطب ، که پس از آن برای هدف قرار دادن کاربران خاص با تبلیغات آنلاین مورد استفاده قرار میگیرند .
Daypart
به طور سنتی برای خرید تلویزیون استفاده میشود ؛ یک بلوک زمانی که روز را به بخشهایی برای خرید ، برنامهریزی و تحویل تقسیم میکند ( به عنوان مثال ، primetime ) .
ID مقابله یک قطعه منحصر به فرد اختصاصدادهشده به یک خرید آگهی خودکار است، که برای تطبیق با خریداران و فروشندگان به صورت جداگانه ، براساس انواع معیارها که قبلا ً مورد مذاکره قرار گرفتهاند ، به کار میرود .
نمایش تبلیغات
شکلی از تبلیغات آنلاین که در آن یک پیام advertiser در یک صفحه وب دیده میشود ، به طور کلی در یک جعبه در بالا یا پایین یا به یک سمت محتوای صفحه قرار داده میشود .
DMA
ناحیه بازار تعیینشده ؛ همانطور که توسط نیلسن تعریف شد ، DMAs کشور را به بازارهای منطقهای مختلف از طریق مراکز جمعیتی تقسیم میکند ( به عنوان مثال ، منطقه خلیج سانفرانسیسکو ) .
DOOH
DOOH مخفف از تبلیغات خارج از خانه است . این به تبلیغات "خارج از خانه " اشاره میکند که تبلیغاتی است که برای مصرف کنندگان در زمان " رفتن " ، مانند ترانزیت ، در مکانهای تجاری ، و یا در مناطق انتظار فروخته میشوند .
DSP
پلت فرم تقاضا - طرف ؛ نرمافزاری که برای خرید تبلیغات به شیوه خودکار استفاده میشود ، به تبلیغ کنندگان اجازه میدهد تا برداشتهای خود را در محدوده سایتهای ناشر از طریق تبادلات تبلیغاتی خریداری کنند . TubeMogul یک سکوی تقاضا محور است .
درج آگهی پویا
dai
فرصتهای تبلیغات پیشرفته را با اجازه دادن به تبلیغ کنندگان برای هدف قرار دادن تبلیغاتی که می توان آنها را در و خارج از محتوای VOD مبادله کرد گسترش میدهد .
eCPM
هزینه موثر برای هر هزار ؛ یک متریک برای اندازهگیری درآمد تبلیغاتی تولید شده در کانالهای مختلف بازاریابی ، محاسبه درآمد کلی از طریق تقسیم کل درآمد از طریق تعداد کل impressions .
نرخ پر کردن نرخ درخواست آگهی که با موفقیت در رابطه با تعداد کل درخواستهای آگهی که در درصد بیان شدهاست ، پر شدهاست .
حزب اول
دادههای داده مستقیما ً توسط یک برند جمعآوری میشوند - نوعا ً از طریق وب سایتهای تجارت الکترونیک و وب سایتهای شرکت - درباره اقداماتی که کاربران آنها در آن سایت انجام میدهند .
فرکانس
تعداد دفعاتی که تبلیغ به یک مرورگر واحد در یک جلسه یا دوره زمانی تحویل داده میشود .
Geotargeting
نشان دادن تبلیغ برای افرادی که بر پایه مکان دستگاه mobile قرار دارند ، اطلاعات کد پستی که هنگام ثبت یک سایت / خدمات یا مختصات GPS که توسط سایت / سرویس جمعآوری میشوند را اعلام میکنند .
GRP
تولید ناخالص ملی که تلویزیون پخش میکند برای برنامهریزی ، خرید و اندازهگیری فعالیتهای تبلیغاتی از دهه ۱۹۵۰ استفاده شدهاست . تعریفشده به عنوان [ دستیابی به فرکانس ] برای یک جمعیت شناختی هدف .
Hashing راهی برای شرکتهای جداگانه برای مطابقت با مجموعههای داده آنها بدون اینکه قادر باشند به دادههای دیگر دسترسی داشته باشند .
در جریان
تبلیغی که در درون یک قطعه از محتوا ظاهر میشود . به عنوان مثال ، یک تبلیغ پیش از رول به یک ویدئوی یوتیوب یا a ارتقا یافته در یک فید توییتر متصل شدهاست .
درج آگهی درج - دیجیتالی یا در غیر این صورت - که توسط سرور تبلیغ ضبط میشود.
ترتیب درج
سفارش خرید بین فروشنده تبلیغات و خریدار ( معمولا v ia یک آژانس تبلیغاتی ) .
تبلیغات تعاملی برنامههای تعاملی با App App - حاوی رسانههای غنی و یا عملکردی تعاملی که در یک app بر روی گوشیهای هوشمند و یا تبلت اجرا شدهاند . تبلیغاتی که در داخل برنامه اجرا میشوند ، تا زمانی که چشم بیننده خارج شود ، به صفحه نمایش کامل بسط پیدا میکند .
پیش از حلقه متقابل تعاملی
در تبلیغات ویدئویی که قبل از محتوای ویدئو بازی میکنند و ویژگیهای رسانههای تعاملی و غنی رسانهای ، مانند روکشها ، گالریهای ویدئویی ، microsites و یا locators کد پستی را نمایش میدهند .
KPI ( شاخص عملکرد کلید )
A ( شاخص عملکرد کلید ) یک مقدار قابلاندازهگیری است که نشان میدهد چگونه یک شرکت به طور موثر اهداف تجاری کلیدی را کسب میکند .
تلویزیون خطی
تلویزیون زنده که طبق برنامه زمانبندی میشود , بر خلاف قبل از ضبط یا ویدئو در مورد تقاضا است .
باب
برداشتهای آگهی اضافی که به منظور جبران کمبود آگهیهای ارائهشده در مقابل تعهدات مندرج در دستور درج , مورد بحث قرار میگیرند .
فراخوانی پیغام
معیاری که برای ارزیابی اثربخشی آگهی در رانندگی با توجه به توانایی مخاطب برای به خاطر سپردن یک برند یا پیامی که قصد برقراری ارتباط دارد , استفاده میشود . به طور معمول با استفاده از روش تحقیق کنترل / نمایان اندازهگیری میشود .
فرم میانی آگهی آنلاین که در آن آگهی در طول وقفهای در میانه ویدئوی محتوای بازی میشود .
پیش - رول موبایل
آگهیهای تصویری با کارکرد استاندارد , مانند کلیک , روی گوشیهای هوشمند یا تبلت . میتواند در جریان یا در برنامه کاربردی باشد .
lng
شورای رتبهبندی رسانهها , نهادی که ماموریت آن تضمین سنجش مخاطبان است که معتبر , قابلاعتماد و موثر است .
تبادل باز
یک بازار تبلیغات دیجیتال باز برای موجودی جمعی از شرکای متعدد که خریداران میتوانند به صورت دستی یا دستی برای خرید برداشت پیشنهاد کنند .
انتخاب به فردی اشاره دارد که اجازه شرکت برای استفاده از دادههای جمعآوریشده از یا در مورد یک دلیل خاص , مانند بازاریابی محصولات و خدمات شرکت را میدهد .
اوت
بیش از حد , به محتوای دسترسی از طریق اینترنت بدون دخالت یک ارایهدهنده خدمات تلویزیون اشاره دارد . ott شامل خدمات اشتراک ویدیو به تقاضا مانند نت فلیکس و همچنین خدمات رایگان تحت پشتیبانی مانند هولو ۱۰ است .
درخواست صفحه
فرصت برای یک سند html برای نمایان شدن در پنجره مرورگر به عنوان نتیجه مستقیم تعامل کاربر با یک وب سایت .
( شخصا اطلاعات قابلشناسایی )
اطلاعات شخصی, اطلاعات دیجیتالی که میتوانند به تنهایی یا همراه با دیگر اطلاعات مورد استفاده قرار گیرند تا اقدامات را به فردی مشخص و مشخص ردیابی کنند .
نقطه
یک قطعه کد ارایهشده توسط شرکتی که مایل به پیگیری رفتار کاربر نهایی و شناسایی ( کوکی ) در یک وب سایت باشد .
پس - رول
ساخت کلیپ تبلیغاتی در شرکت طلوع فیلم تلفن همراه پس از یک کلیپ ویدیویی تبلیغات تلفن همراه معمولا ً چند ثانیهای است .
پیش - رول
تبلیغ تصویری که به طور مستقیم در یک ویدئوی آنلاین ظاهر میشود . فرمتهای رایج عبارتند از :
۱ .
تبلیغ برنامهای
خرید استفاده از نرمافزار برای خرید تبلیغات دیجیتال , برخلاف فرآیند سنتی که شامل مذاکره , مذاکرات انسانی و دستورها درج دستی است .
برنامهریزی مستقیم
یک آگهی بطور مستقیم بین یک ناشر و آگهی از طریق سیستمهای خرید خودکار برنامهای انجام میشود .
برنامهای غیر محفوظ
یک خرید خودکار معمولی , شبیه به یک حراج آزاد , که به نسبت هر کسی میتواند به خرید فضای تبلیغاتی که برای فروش است , بپردازد .
تلویزیون برنامهای ( تلویزیون پاکستان )
تلویزیون برنامهای یک فنآوری است که برندها و آژانسها را قادر میسازد تا تبلیغات تلویزیونی را با استفاده از نرمافزار خریداری کنند .
پیشنهاد قیمت دهی واقعی
خرید و فروش برداشتهای اینترنتی در حراجهای زمان واقعی که در عرض میلیثانیه اتفاق میافتد .
Retargeting ( Remarketing )
آگهیهای تبلیغاتی شکلی از تبلیغات قرار دادن آنلاین هستند و به افرادی که قبلا ً از سایت شما بازدید کردهاند و یا در پایگاه اطلاعاتی شما ( مانند مشتری یا مشتری ) تماس پیدا کردهاند , خدمت میکنند .
ران تیزرو - شبکه
زمانبندی تبلیغات اینترنتی که به موجب آن تبلیغات شبکه آگهی در سراسر سایتها نمایش داده میشود، به صلاحدید خود عمل میکند .
ROS - از درون وبسایت ؛
زمانبندی تبلیغات اینترنتی که به موجب آن تبلیغات در سراسر یک سایت اجرا میشوند ، اغلب با هزینه کمتر برای the نسبت به خرید بخشهای خاص سایت وجود دارد.
اطلاعات طرف دوم
زمانی که یک شرکت داده اول خود را مستقیما ً برای یک شرکت دیگر در دسترس قرار میدهد ، که سپس از آن برای فروش تبلیغات استفاده میکند .
نرخ فروش - از طریق نرخ درصد موجودی آگهی به عنوان مخالف مبادله یا مبادله فروخته میشود .
تنظیم - کادر بالا
یک دستگاه الکترونیکی که به شبکه تلویزیونی متصل میشود ، اتصال را به اینترنت ، کنسولهای بازی و یا سیستمهای کابلی وصل میکند .
اشتراک صدا ( SOV )
یک مدل درآمد تبلیغ که بر روی وزن یا درصد تبلیغ کنندگان دیگر متمرکز است؛ برای نشان دادن بخش نسبی فهرست آگهی در دسترس برای یک advertiser در یک بازار تعریفشده در طول یک دوره زمانی مشخص استفاده میشود .
Skippable پیش از رول
آگهیهای ویدیویی جاری که به بینندگان امکان میدهد تا بعد از بازی برای چند ثانیه قبل از بازی ، از محتویات ویدئوی غیر تبلیغ صرفنظر کنند .
Skyscraper یک واحد تبلیغاتی آنلاین است که توسط the به عنوان یکی از دو اندازه تعریف میشود : ۱۲۰ x۶۰۰ و ۱۶۰ x۶۰۰ .
سپاه تامین سپاه صحابه پاکستان
سکو ؛ نرمافزار برای فروش تبلیغات به شیوه اتوماتیک استفاده میشود .
پیش از رول استاندارد
تبلیغات ویدیویی جاری که قبل از محتوای ویدئو بازی میکنند .
مخاطبان هدف
مخاطبان مورد نظر برای تبلیغ که معمولا ً از لحاظ آماری خاص ( سن ، جنسیت ) و psychographics ( علایق ، رفتارها ) تعریف میشوند .
نمایندگی مجاز ( Ad )
شرکتهای برون سپاری مستقل که متخصص مدیریت ، حفظ ، خدمت ، ردیابی و تحلیل نتایج فعالیتهای تبلیغاتی آنلاین هستند .
اطلاعات اطلاعات شخص ثالث مبنی بر این که یک شرکت داده پایهریزی شده به طور غیر مستقیم یا غیر مستقیم از دیگران جمعآوری میشود و سپس به خریداران تبلیغ میفروشد .
شناسه کاربر / ID منحصر به فرد گاهی اوقات UDID نامیده میشود ؛ شناسه اختصاصدادهشده به یک دستگاه یا کاربر که تا زمانی که دستگاه مجدداً تنظیم شود و یا حساب حذف میشود .
الگوی پذیرایی نمایندگی مجاز (Ad )؛ یک طرح ملی XML برای خدمت به بازیکنان ویدیو دیجیتال .
هزینه برای هر ۱۰۰۰ نمایش قابل نمایش است - یک محاسبه ساده برای vCPM = CPM / viewability .
Viewability Viewability یک معیار است که یک فرصت ad's را برای مشاهده توسط یک بیننده نشان میدهد .
این نمایش زمانی به نمایش در خواهد آمد که یک ویدئو در انتهای نمایش نمایش نمایش داده میشود .
همانطور که توسط شورای درجهبندی رسانه تعریف میشود، یک برداشت ویدیویی قابل نمایش است که در آن ۵۰ % از پیکسل ویدئو در یک زبانه مرورگر فعال برای هر دو ثانیه متوالی نمایش داده میشوند .
پخشکننده ویدیو VPAID تعریف واسط Serving تعریف ؛ اجازه میدهد که یک تجربه تعاملی غنی با تبلیغات ویدئویی جریان داشته باشد .
VTR View - از طریق نرخ ؛ اندازهگیری تعداد افراد یک تبلیغ را مشاهده کرد و در نهایت از سایت advertiser بازدید کرد .
درصد کلیک در مقابل . نمایش در یک آگهی در یک صفحه خاص . به منظور به حداکثر رساندن سود از طریق فروش بهتر ، قیمتگذاری ، بستهبندی و مدیریت موجودی به منظور به حداکثر رساندن سود از طریق فروش بهتر ، قیمتگذاری ، بستهبندی و مدیریت موجودی به منظور به حداکثر رساندن سود از طریق فروش بهتر ، قیمتگذاری ، بستهبندی و مدیریت موجودی به منظور به حداکثر رساندن سود از طریق فروش بهتر ، قیمتگذاری ، بستهبندی و مصرف کنندگان سایت .
adobe.com