تبلیغات ، تکنیکها و تکنیکهای مورد استفاده برای آوردن محصولات ، خدمات ، عقاید و یا علل به منظور متقاعد کردن مردم برای واکنش به شیوهای خاص به سوی آنچه که تبلیغ شدهاست . اغلب تبلیغات شامل ترویج یک کالای خوب برای فروش است ، اما از روشهای مشابه برای تشویق مردم برای رانندگی ایمن ، حمایت از خیریههای مختلف ، یا رای دادن به نامزدهای سیاسی ، در میان بسیاری از نمونههای دیگر استفاده میشود . در بسیاری از کشورها تبلیغات مهمترین منبع درآمد برای رسانهها ( به عنوان مثال ، روزنامهها ، مجلات و یا ایستگاههای تلویزیونی ) است که از طریق آن انجام میشود . در دنیای تبلیغات جهانی تبلیغات به یک صنعت خدماتی بزرگ و مهم تبدیل شدهاست .
در دنیای باستان و قرونوسطی چنین تبلیغاتی به وسیله کلمه دهان انجام شد . اولین گام به سوی تبلیغات مدرن ، با توسعه چاپ در قرون ۱۵ و ۱۶ ام مطرح شد . در قرن هفدهم روزنامههای هفتگی لندن تبلیغات را شروع کردند و در قرن هیجدهم چنین تبلیغاتی رونق یافتند .
توسعه بزرگ تجارت در قرن نوزدهم با رشد صنعت تبلیغات همراه بود ؛ این صنعت در آن قرن ، در درجه اول در ایالاتمتحده ، تاسیس شد که شاهد تاسیس آژانسهای تبلیغاتی بود . موسسات اول ، به صورت خلاصه ، دلالان فضا در روزنامهها بودند . اما در اوایل قرن بیستم در تولید این پیام تبلیغاتی ، از جمله یک کپی و کار هنری ، و توسط سازمانهای دهه ۱۹۲۰ به این نتیجه رسیده بودند که میتواند برنامه تبلیغاتی کاملی را برنامهریزی و اجرا کند ، از تحقیقات اولیه گرفته تا آمادهسازی برای آمادهسازی در رسانههای مختلف . برندینگ
تبلیغات در بسیاری از رسانهها ایجاد شدند . شاید مهمترین این نشریه این بود که روزنامه را به طور مکرر در اختیار آگهی تبلیغاتی قرار میداد ، خوانندگان نزدیک به محل کار advertiser ، و فرصت تغییر تبلیغات آنها به طور مرتب و منظم . مجلات ، دیگر رسانه چاپی ، ممکن است به نفع عموم باشد و یا ممکن است با هدف مخاطب خاص ( مانند افرادی که به ورزش و کامپیوتر در فضای باز علاقمند هستند ) و تولید کنندگان محصولات مورد علاقه خاص را به چنین افرادی ارائه دهند تا با مشتریان احتمالی خود ارتباط برقرار کنند .
بسیاری از مجلات ملی نسخههای منطقهای را منتشر میکنند و اجازه میدهند که تبلیغات گزینشی بیشتری از تبلیغات انجام شود. در کشورهای صنعتی غربی رادیو و رادیو the رسانهها شد . اگرچه در برخی کشورها رادیو و تلویزیون دولتی هستند و هیچ تبلیغاتی را نمیپذیرند ، در برخی دیگر تبلیغ کنندگان قادر به خرید "نقاط " کوتاه از زمان ، معمولا ً یک دقیقه یا کمتر در طول مدت هستند . نقاط تبلیغات بین یا در طول برنامههای منظم پخش میشوند ، و گاهی اوقات توسط the مشخص میشود و گاهی اوقات به رادیو و تلویزیون واگذار میشود . برای تبلیغ کنندگان مهمترین حقایق مربوط به یک برنامه تلویزیونی و یا برنامه رادیویی ، اندازه و ترکیببندی مخاطبین آن است . اندازه مخاطب میزان پولی را که فرستنده میتواند برای advertiser شارژ کند مشخص میکند ، و ترکیب مخاطب میتواند انتخاب advertiser را برای زمانی تعیین کند که یک پیغام خاص ، به بخش خاصی از مردم هدایت شود ، باید اجرا شود . دیگر رسانههای تبلیغاتی عبارتند از ایمیل مستقیم ، که میتواند یک درخواست شخصی بسیار دقیق و شخصی را ایجاد کند ؛ بیلبوردهای بیرونی و پوستر ؛ تبلیغات ترانزیت ، که میتواند به میلیون ها کاربر سیستمهای حمل و نقل انبوه برسد، و رسانههای گوناگون ، از جمله نمایش فروشندگان و اقلام تبلیغاتی مانند matchbooks یا تقویمهای . آموزش واژه نامه تبلیغات
برای اینکه تبلیغ موثر باشد ، تولید و قرار گیری آن باید براساس دانش عمومی و استفاده ماهر از رسانهها باشد . آژانسهای تبلیغاتی ، فعالیتهایی پیچیده را ترتیب میدهند که استراتژیهای آنها استفاده از رسانهها بر روی تحقیق در مورد رفتار مصرفکننده و تحلیل آماری منطقه بازار میباشد . یک استراتژی ، خلاقیت را در تولید پیامهای تبلیغاتی با زمانبندی و قرار دادن زیرک ترکیب میکند ، به طوری که پیامها از طریق آن دیده میشوند و تاثیر آن بر افرادی که the به آنها توجه دارد ، تاثیر خواهد گذاشت . با توجه به بودجه ثابت ، تبلیغ کنندگان با یک انتخاب اساسی مواجه هستند : آنها میتوانند پیام خود را ببینند و یا توسط بسیاری از مردم دفعات کمتری یا توسط افراد کمتری شنیده شوند . این و دیگر تصمیمات استراتژیک در پرتو آزمونهای اثربخشی کمپین تبلیغاتی اتخاذ میشوند .
هیچ اختلافی بر سر قدرت تبلیغات برای مطلع کردن مصرف کنندگان از این که چه محصولاتی در دسترس هستند وجود ندارد . در یک اقتصاد بازار آزاد ، تبلیغات موثر برای بقای یک شرکت ضروری است ، چون اگر مصرف کنندگان درباره محصول شرکت بدانند ، بعید است که آن را بخرند . در انتقاد از تبلیغات بحث شدهاست که مصرفکننده باید هزینه تبلیغات را به شکل قیمتهای بالاتر برای کالاها بپردازد ؛ در این نقطه ، استدلال میشود که تبلیغات کالا را به بازار عرضه میکنند و در نتیجه قیمتها را پایین میآورند .( بازاریابی ویدیویی در ویرگول ) بحث شدهاست که هزینه تبلیغات عمده تبلیغاتی این است که شرکتهای کمی میتوانند از عهده مخارج آنها بربیایند ، در حالی که شرکتهای کوچکتر ممکن است قادر به رقابت با شرکتهای بزرگتر در سطح ملی نباشند ، تبلیغات در سطح محلی یا آنلاین آنها را قادر به نگه داشتن خود میکنند . در نهایت ، بحث شدهاست که تبلیغ کنندگان تاثیر undue بر محتوای منظم رسانهای که آنها استخدام میکنند را اعمال میکنند - موضع سرمقاله یک روزنامه و یا موضوع یک برنامه تلویزیونی . در پاسخ به این موضوع ، اشاره شدهاست که این نفوذ ، حداقل در مورد شرکتهای رسانهای قوی ، با اتکا the به رسانهها برای انتقال یک پیام ؛ هرگونه سازش و یکپارچگی یک شرکت رسانهای میتواند منجر به مخاطبان کمتری برای تبلیغات شود .
- ۹۹/۰۴/۱۰