وبلاگ تبلیغات

انتشار وبلاگ تبلیغات

وبلاگ تبلیغات

انتشار وبلاگ تبلیغات

  • ۰
  • ۰

موقعیت یابی محصول چیست ؟
موقعیت یابی محصول نوعی بازاریابی است که مزایای محصول شما را به مخاطبان هدف خاصی نشان می‌دهد . بازاریابان از طریق تحقیقات بازار و گروه‌های متمرکز می‌توانند تعیین کنند که مخاطبان براساس واکنش‌های مطلوب به محصول هدف قرار می‌گیرند .
تحقیقات همچنین می‌توانند تعیین کنند که کدام مزایای محصول بیش‌ترین جذابیت را دارند . دانستن این اطلاعات به تسهیل تلاش‌های بازاریابی و ایجاد پیام‌های بازاریابی موثر منجر می‌شود که منجر به فروش و فروش بیشتر می‌شود . همچنین به تمایز محصول یا سرویس از رقابت در بازار کمک می‌کند .
موقعیت یابی محصول بخش مهمی از هر برنامه بازاریابی است , اما نباید به یک مخاطب محدود شود . برای مثال , یک محصول ممکن است مخاطب هدف اصلی و همچنین مخاطب ثانویه باشد که به محصول نیز علاقه‌مند است , اما شاید به شیوه‌ای متفاوت . هر مخاطب محصول را به دلایل مختلف جذاب می‌کند , به همین دلیل است که بازاریابی پیام‌های بازاریابی برای تمرکز بر روی مزایای هر کدام از مخاطبان مهم است .
مثال‌هایی از موقعیت یابی محصول محصول می‌تواند شامل تعدادی از عناصر مختلف باشد . یک محصول می‌تواند به شیوه‌ای مطلوب برای مخاطبان هدف از طریق تبلیغات قرار گیرد , کانال‌های تبلیغ‌شده در آن , بسته‌بندی محصول , و حتی نحوه قیمت‌گذاری محصول . برای مثال , تحقیقات بازار ممکن است نشان دهد که محصول در میان مادران محبوب است . نظر آن‌ها در مورد محصول چیست ? چه چیزی باید در مورد محصول برای جذب آن‌ها مشخص شود ? و محصول باید برای دسترسی به آن‌ها تبلیغ شود ? با پاسخ به این پرسش‌ها , یک کمپین موثر بازاریابی می‌تواند برای ارسال پیام‌های سود محور به مخاطب هدف هر جایی که ممکن است ( مانند فیس بوک , که تبلیغات هدفمند براساس جمعیت و منافع خریداری شوند ) ایجاد شود .
موقعیت تولید برای کسب و کاره‌ای کوچک در حالی که شرکت‌های بزرگ‌تر بودجه تحقیقات بازار گسترده را دارند , کسب و کاره‌ای کوچک ممکن است زمان سختی برای انجام آن در عمق داشته باشند . به جای اجرای گروه‌های متمرکز و انجام چندین تن تحقیقات , یک صاحب کسب‌وکار کوچک می‌تواند به سادگی از شبکه خود برای عقایدشان بپرسد . اگر اطلاعات مربوط به مشتریان و خریده‌ای آن‌ها را جمع‌آوری کنند, استراتژی‌های موقعیت یابی محصول آینده می‌توانند براساس داده‌های فروش واقعی باشند . این ممکن است حتی موثرتر از موقعیت یابی محصول بر روی نظرات مشتریان بالقوه باشد , مانند گروه متمرکز , زیرا این موقعیت بر مبنای رفتار واقعی است تا گمانه‌زنی .
در نتیجه , یک بودجه بازاریابی عظیم برای استفاده از تحقیق بازار و موقعیت یابی موثر محصول لازم نیست . درک مخاطب هدف و چگونگی ارتباط دادن مزایای یک محصول به آن‌ها به شیوه‌ای جذاب اولین قدم به سمت یک برنامه بازاریابی یکپارچه است .

  • ۹۹/۰۴/۱۱
  • پریسا معصومی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی