تبلیغات به سادگی ارائه و فروش محصول است . مدیریت تبلیغات فرآیند پیچیدهای از بهکارگیری رسانههای مختلف برای فروش یک محصول یا خدمت است . این فرآیند خیلی زود از تحقیقات بازاریابی شروع میشود و شامل فعالیتهای رسانهای است که به فروش محصول کمک میکنند .
بدون یک فرآیند مدیریت تبلیغاتی موثر در جای خود, فعالیتهای رسانهای آن مثمر ثمر نبوده و کل فرآیند بازاریابی برای یک تاس انجام میشود . از این رو , شرکتهایی که به فرآیند موثر مدیریت تبلیغات اعتقاد دارند همواره گامی در جهت فروش کالاها و خدمات خود هستند .
همانطور که در بالا ذکر شد , مدیریت تبلیغات از مرحله تحقیق بازار آغاز میشود . در این مرحله از دادههای حاصل از تحقیق بازاریابی برای شناسایی انواع تبلیغات برای محصول خاص استفاده میشود . روزهایی بود که تنها تبلیغات چاپی و تلویزیونی برای تولید کنندگان در دسترس بود . این روزها به غیر از رادیو و تلویزیون , رادیو , تلفن همراه و اینترنت نیز به عنوان رسانه تبلیغاتی در دسترس هستند . فرآیند مدیریت تبلیغات در واقع به تعریف طرح کلی کمپین رسانهای و تصمیمگیری درباره نوع تبلیغات قبل از راهاندازی محصول کمک میکند .
اگر میخواهید تبلیغات را موثر کنید , همیشه به یاد داشته باشید که آن را از زمان تحقیق بازار ذکر کنید . تحقیقات بازار به شناسایی بخش کناری جمعیتی که محصول یا خدمت باید از یک جمعیت بزرگ هدف قرار گیرد , کمک میکند . همچنین مشخص خواهد شد که چرا بخش کناری محصول یا سرویس را انتخاب میکند . این اطلاعات راهنمای آمادهسازی فعالیتهای تبلیغاتی است . واژه نامه تبلیغات
هنگامی که بخشهای کناری شناساییشده و تعیین نوع تبلیغات مورد استفاده قرار گیرد , مدیریت تبلیغات بر خلق ویژگیهای تبلیغات سراسری تبلیغاتی تمرکز میکند . اگر این یک برنامه رادیویی باشد , چه نوع آگهیهای تبلیغاتی مورد استفاده قرار خواهد گرفت , چه نوع تبلیغات و تبلیغات استفاده میشود , و اگر یک برنامه تلویزیونی باشد , چه نوع تبلیغات استفاده میشود .
همچنین ممکن است ترکیبی از تبلیغات باشد که در آن رادیو ممکن است تبلیغات تلویزیونی و غیره را تامین کند . مهم است که از طریق مدیریت تبلیغات , تصویر منتقل شود که همه استراتژیها مکمل یکدیگر باشند . نباید به مردم نگاه کرد که تبلیغات رادیویی بر روی چیز دیگری متمرکز است در حالی که تلویزیون روی چیز دیگری است . کل فرآیند در پایان باید به نفع محصول یا سرویس باشد .
نقش افراد در طراحی کمپین تبلیغاتی برای موفقیت آن بسیار مهم است . آنها توسط متخصصان مجرب آموزشدیده و آموزش دیدهاند . طراحی یک کمپین تبلیغاتی کار کوچکی نیست و درک رفتار مصرفکننده از دادههای جمعآوریشده از تحقیقات بازار , جنبه بسیار مهمی از فعالیت است .
برای راهاندازی یک کمپین تبلیغاتی کافی , خلاقیت و انگیزه زیادی لازم است . علاوه بر این , مهارتهای مدیریتی زمانی اجرا میشوند که کار باید در نظر گرفته شود . اگر کمپین تبلیغاتی در طول عمر یک محصول یا خدمت , به خوبی به مشتریان خود برسد و درآمد مورد نظر را تولید کند , برای شرکت مفید خواهد بود . بازاریابی ویدیویی
managementstudyguide
- ۹۹/۰۴/۱۰